כצט משקיעה מאמצים ומשאבים רבים להנגשת שירותיה לאנשים עם מוגבלות בדרגות שונות, הזקוקים לסיוע בנגישות בכלל ובגלישה באתרי אינטרנט בפרט. מוגבלות עשויה להיות בניידות, בלקות ראייה, בלקות שמיעה, בלקות קוגניטיבית, בהיחלשות יכולות תפקודיות שונות הנובעות מהזדקנות או ממגבלה קבועה או זמנית.


כיצד המוקד הטלפוני נגיש לי?

המוקד הטלפוני של כצט, נגיש לכלל הציבור, לרבות אנשים עם מוגבלויות וזמין בימים א'-ה' בין השעות 08:00 – 17:00.
המענה הקולי מותאם בשפה פשוטה ובקצב דיבור איטי וברור, ללא מוסיקת רקע.
נגישות אתר האינטרנט של כצט, מה זה אומר?

כצט משקיעה מאמצים ומשאבים רבים על מנת להפוך את אתר האינטרנט לזמין, נוח וידידותי לשימוש עבור אנשים בעלי מוגבלויות ולאנשים המתקשים בהפעלת המחשב והאינטרנט, ולאפשר לכולם לגלוש בנוחות ובמהירות וליהנות מהתכנים ומהשירותים באתר.

תקינה -­ האתר נתמך ע"י דפדפנים תקניים.

תוכן האתר – התכנים באתר נכתבו בצורה פשוטה, ברורה ונהירה.

עיצוב האתר –  האתר עוצב תוך מודעות והתאמה לגולשים עם לקויות ראייה.

מבנה האתר -­ מבנה האתר מושתת על ניווט נוח וברור ותפריטים הבנויים באמצעות רשימות המאפשרים התמצאות קלה, פשוטה ומהירה באתר.

הגדלת התצוגה באתר – גולשים המתקשים בראייה ומעוניינים להגדיל את התצוגה באתר יכולים לעשות זאת ע"י לחיצה בו זמנית על המקשים "Ctrl" ו "+" (קונטרול ופלוס). כל לחיצה על צמד המקשים האלו תגדיל את התצוגה ב-10%. כדי להקטין את התצוגה יש ללחוץ בו זמנית על המקשים "Ctrl" ו "­" (קונטרול ומינוס). כמו כן האתר מאפשר שינוי גודל הכיתוב ע"י כפתורי הגדלת/הקטנת טקסט שנמצאים בצד שמאל בראש כל עמוד באתר.

הפעלת האתר באמצעות מקלדת -­ גולשים המתקשים בהפעלת עכבר יכולים לגלוש באתר באמצעות מקלדת. לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab  תעביר בין הקישורים השונים בעמוד. לחיצה על Enter תפעיל את הקישור המסומן.

כל האזורים בעמודי האתר מוגדרים באמצעות כותרות -­ כותרות ברמה ראשונה (heading level 1) הן הכותרות הראשיות של העמוד. הכותרות המשניות הן ברמה שנייה, שלישית ורביעית. כותרות ברמה חמישית (heading level 5) משמשות ככותרות לתפריטי ניווט באתר.

כיצד המידע נגיש לי?

מעבר להנגשה הקיימת באתר האינטרנט, מידע הנמסר ללקוחות, בכתב או בעל פה, ימסר לבקשת אדם עם מוגבלות באופן שיבטיח לו נגישות מידע.

הקראת תכנים – במקרה הצורך, יבקש לקוח משירות הלקוחות של כצט להקריא לו את התכנים הרלבנטיים. במקרה של תכנים הארוכים מארבעה עמודים, יתואם עם הלקוח מועד להקראתם

דפוס נגיש – לבקשת לקוח יסופק לו מידע המופיע באתר בדפוס נגיש או בכתב ברייל, זאת בתיאום עם כצט.

 

אנו נמשיך לשמר ולשפר את רמת הנגישות מתוך ראייה של שיוויון זכויות ושוויון הזדמנויות לכל. אם בכל זאת נתקלתם בקושי, נשמח לקבל כל תגובה, רעיון והצעה בנושא הנגישות באמצעות טופס – קישור לטופס יצירת קשר, או באמצעות מייל לאחראי בנושאי נגישות: ilana.alon@cts.co.il

אילנה אלון – מובילה ארגונית לתהליך נגישות האתרים בכצט
אורי כהן – רכז נגישות בכצט

 

מענה ינתן תוך 48 שעות